Opäť sa u nás zišlo pár nových kníh, tak pridávam súhrn toho, čo sme s najmladším čítali za posledný mesiac. Len tak, pre inšpiráciu 🙂
Synátor má necelé tri roky a ešte stále máme obdobie veľkého záujmu o zvieratká. O knihách so životnými cyklami som už písala, tak sa nechcem opakovať, skutočne majú veľký úspech 🙂
Tak trochu pre ozvláštnenie som drobcovi kúpila aj knihu Tiger a jeho kamaráti. Textu je málo a nie je nijako zvlášť duchaplný, ale o ten ani tak nejde. Krása tejto knihy spočíva v tom, že obrázky sú trojrozmerné a po otvorení strany na vás „vyskočí“ tiger, zebra či ťava. Oproti bežným knihám je to vcelku veselá zmena a bolo vidieť, že synček sa tešil z každého ďalšieho zvieratka, ktoré s novou stranou z knihy „vyliezlo“. Za nás to bola prvá kniha toto druhu, tak ak máte nejaký skvelý tip na podobné „pop-up“ knihy, napíšte mi do komentárov, poteším sa 🙂
Ďalšiu „zvieratkovú“ knihu sme objavili v knižnici. Je z edície Moja prvá obrázková knižka a volá sa Rybník a rieka. Je už staršieho dátumu vydania, takže v kníhkupectvách bude zrejme vypredaná. Je ale veľmi pekná, má tvrdé strany, takže je ozaj určená pre najmenších čitateľov a obsahuje krásne reálne obrázky zvierat žijúcich pri alebo vo vode.
Okrem zvieratiek nám synčeka začali zaujímať aj čísla. Začalo to počítaním poschodí vo výťahu, postupne počíta všetko, čo mu príde pod ruky. K tomuto jeho záujmu som objavila knihu Montessori Number work. Je takisto z hrubého kartónu a navyše jednotlivé číslice sú z drsného, šmirgľového materiálu. Čo je v montessori pedagogike fajn, pretože poskytuje hmatový vnem a dieťa sa s tvarom číslice zoznámi prv, než ju bude samo písať. Jediné, čo mi na tejto knihe prekážalo bolo, že číslica a príslušný počet nie sú vedľa seba, ale najprv je stránka s obrázkom a výzvou „Let`s count“ a až po otočení strany nájdeme „odpoveď“, tj. číslo. Pripadalo mi to trochu mätúce, ale synátor si poradil úplne hravo, takže zrejme som sa stresovala zbytočne 🙂
Z Usborne kníh som mala v zálohe Nursery rhymes s CDčkom, tak som sa potešila, že sa budeme trochu učiť anglicky. Ale beda, na CDčku nie sú spievanky naspievané, je tam iba melódia a spievať si môžeme sami 🙂 Tak som si na seba ušila búdu a miesto toho, aby som dieťa „odložila“ k prehrávaču, musím mu spievať osobne. Našťastie sú to známe texty, takže sa to celkom dá zvládnuť. Nabudúce ale musím pozerať dôkladnejšie a pátrať, či je aj text naspievaný. Veď nech počuje „native speaker-a“, no nie? 🙂
Tak toľko na dnes od nás. Ak vás niečo zaujalo, som rada, ak máte vy nejaký skvelý tip, budem ešte radšej 🙂 Teším sa na vaše komentáre či už tu alebo na facebooku. Krásne jesenné dni prajem!