„…a za domácu úlohu 5x prečítať…“ To je motivácia k čítaniu, level – škola. A potom sa čudujme a krúťme hlavy nad tým, že deťom sa čítať nechce. Ani mne by sa nechcelo 5x čítať 10 spolu nesúvisiacich slov, ktoré už po druhom prečítaní viem naspamäť. A že je moja dcérka naozaj moja, ani jej sa nechcelo. 🙂
Čítanie je ale vec skutočne potrebná, preto som rozmýšľala, ako ju motivovať. No a vyšla nám z toho táto hra.
Najprv som na farebné papiere napísala rôzne slová. Farebné čisto z praktických dôvodov – aby sa nepomiešali. Prvá kôpka boli prídavné mená, druhá podstatné mená (v nominatíve), tretie slovesá a posledné opäť podstatné mená (v akuzatíve, aby výsledná veta dala logiku).
Papiere sme nastrihali a uložili do kelímkov.
Z nich si potom postupne K. vyberala jednotlivé slová a tak skladala vtipné, uletené vety.
Čítanie slov pomaly, po jednom nie je nič extra… no pravá zábava začala, keď došlo k zloženiu celej vety 🙂
A že sme sa na tom ozaj dobre pobavili 🙂 K zábave sa pridal aj mladší Š. – on vyťahoval slová a K. čítala vety.
Prajeme vám veselý marec- mesiac knihy! 🙂